Ziua 2 la NEWs Training: Guerilla PR cu Bogdan Theodor Olteanu

A doua zi la NEWs Training a fost dedicata Guerilla PR-ului, despre care am vorbit impreuna cu Bogdan Theodor Olteanu, Head of PR Division la Millenium Communications.

Bogdan ne-a explicat ca PR-ul de guerilla nu e o optiune pe care o faci de bunavoie, ci pentru ca nu ai de ales. Astfel, e bine ca acest tip de PR sa nu fie folosit pentru brandurile puternice pentru ca alieneaza publicul tinta. “Guerilla PR devine neeficient pentru branduri mari pentru ca presupune o concentrare pe un lucru foarte mic. Iti alegi un spatiu bine definit, iti iei jucariile si te joci acolo”, spune Bogdan. Un exemplu in acest sens este faptul ca niste muncitori de pe santier beau bere Peroni cand iau salariu – ei fac parte din publicul tinta de volum si consum, nu din cel de comunicare (si nici nu iti doresti sa o faca).

Guerilla PR inseamna un intreg proces, nu doar unelte. Astfel, trebuie creata o intreaga strategie, unde, “in fiecare lupta, e un om gata sa moara”. Avantajul acestei metode este dat de rezultatul rapid, in timp ce principalul dezavantaj este ca nu poti construi un brand pe termen lung folosind-o. La fel ca buzz marketingul, despre care am discutat ieri la NEWs Training, guerilla PR-ul are nevoie de o doza sporita de creativitate si de indrazneala.

Bogdan a evidentiat faptul ca, in general, daca din mixul de marketing (cei 4P), le faci foarte bine pe primele 3, nu are rost sa te apuci de guerilla. In acelasi timp, e bine de stiut ca, din fazele in care se afla un consumator in relatie cu un brand, BTL-ul e cel care isi propune sa construiasca consideration si trial si abia dupa vine PR-ul pentru construirea de loyalty.

Bogdan Theodor Olteanu a dat si o abordare practica zilei de sambata, participantii avand de rezolvat mai multe briefuri. Astfel, am gandit impreuna cateva moduri prin care “Decat o Revista” sa isi dubleze numarul de cititori in urmatorul an, dar si cum sa aducem mai multi spectatori pe stadionul de rugby.

Daca vrei sa aflii mai multe despre ce s-a intamplat la acest training si sa vezi cateva dintre filmuletele pe care Bogdan le-a dat ca exemplu, poti urmari pe Twitter hashtag-ul #NEWsTraining sau pagina de Facebook a evenimentului.

Astazi avem Narrative Writing, cu Cristi Lupsa. Update-uri tot pe Twitter si Facebook. 🙂

Anunțuri

2 comentarii on “Ziua 2 la NEWs Training: Guerilla PR cu Bogdan Theodor Olteanu”

  1. Anda spune:

    Asta e cretin! Cum dracu sa spui asa ceva la un trainig?? Cele mai de succes campanii de guerrila au fost facute pentru branduri mari!!! Mini ( masina ), de exemplu, are super campanii de guerrila, filmele de la hollywood incep la fel sa creeze scenarii…

    Frate, deci asta chiar n-are habar despre ce vorbeste!