Prima zi de NEWs Training: Buzz Marketing cu Catrinel Graepel si Cosmin Moldovan

In prima zi de NEWs Training am vorbit despre ce inseamna buzz marketingul si despre conditiile de baza pentru realizarea unei campanii. Impreuna cu Catrinel Graepel, creative supervisor si Cosmin Moldovan, creative director la Funky Business, am dezbatut conceptele cheie ale acestei metode neconventionale de marketing, am analizat exemple concrete si am aplicat cele invatate.

De la Catrinel am aflat ca diferenta principala intre abordarea “word of mouth” si buzz marketing este ca, in buzz, mesajul este ales si controlat de marketer, care isi selecteaza cu atentie purtatorii de mesaj. Astfel, purtatori de mesaj bine alesi si un mesaj bine targetat in mediul on-line inseamna cost efficiency.

“It is about people”

Pentru ca o campanie de buzz marketing sa functioneze trebuie sa aiba inca de la inceput un brand care sa iasa in evidenta (sa fie unic, nou sau foarte bun), advertising memorabil (un mesaj interesant, diferit de al competitorilor, convingator, relevant si usor de dat mai departe) si un brand ambassador ales cu atentie. In mintea consumatorului, cei din urma vor fi asociati, ulterior, cu brandul si de aceea ei trebuie sa fie influenti, sa cunoasca foarte bine produsul, sa fie motivati suficient si sa stie regulile jocului.

“Un mesaj care vine direct de la un brand este mai putin credibil decat daca vine dintr-o sursa non-institutionala.”

Internetul, care a devenit cel mai accesibil mod de a difuza un mesaj, are si cateva capcane care pot duce la un rezultat neasteptat in campania de buzz marketing. Cu fiecare mesaj in on-line se pierde controlul marketerului asupra lui, pentru ca el nu poate organiza circulatia informatiilor. De asemenea, social media are nevoie de un mesaj bine conturat si de un brand stabil, tocmai pentru ca acesta este un mediu in care nu exista control asupra mesajului si o controversa ar distruge un brand slab. Pentru ca buzz marketing poate sa faca oricine, diferenta o fac tocmai strategia, planificarea, executia, etc. In cazul social media, trebuie sa fii un strateg foarte bun pentru a face previziuni asupra traseului mesajului tau.

“Increderea conteaza chiar mai mult decat notorietatea, in cazul brandurilor.”

Cosmin a vorbit despre “the buzz of music”, aplicand buzz marketingul pe una dintre cele mai schimbatoare industrii, cea muzicala.

Pe final, participantii au avut ocazia sa aplice informatiile teoretice pe care le-au primit de la cei doi traineri funky. Impartiti in patru echipe, au avut sarcina de a pune la punct o intreaga campanie de buzz marketing, pentru un nou produs de incaltaminte eco.

In concluzie, Buzz Marketing = original, creativ, poaspat, non-invaziv, ieftin, eficient.

Pentru ca prima zi ne-a placut atat de mult, asteptam sa fim la fel de incantati si dupa cea de-a doua zi, in care Bogdan Theodor Olteanu de la Millenium Communications ne va vorbi despre Guerilla PR.

La sfarsitul evenimentului, vom posta si pozele din cele 3 zile pe Facebook.

Anunțuri