Comunicarea eficienta de brand

Articol de Denisa Caldararu, senior member of ASJC Romania

Ce se intampla cand ajung impreuna Marketing Manager-ul PepsiCo Romania, Head of Planning de la Graffiti BBDO si Manager-ul de la MB Dragan? Iese seminarul IAA cu tema “Strategia eficienta in comunicare”, cu aplicare pentru perioada de criza economica.

Calin Clej si-a asumat pozitia clientului, Stefan Chiritescu pe cea a strategului, iar Mihai Dragan pe cea a specialistului on-line.

Brands are for life!

Calin Clej de la Pepsi a vorbit despre “noua ordine” in comunicarea de brand. Intr-o perioada de criza, singura regula este asigurarea supravietuirii. Cu toate acestea, excentricitatile decizionale din aceasta perioada – trecatoare – trebuiesc asumate si dupa terminarea ei, in conditiile in care aceeasi oameni vor ocupa aceleasi pozitii. Chiar daca pe timp de criza orice tactica este permisa cata vreme ea asigura continuitatea pe piata a brandului din punct de vedere financiar, efectele pe termen lung asupra imaginii sunt un aspect important de luat in calcul.

Intr-o perioada de criza financiara mondiala, fiecare cent cheltuit trebuie sa fie justificat. Maximizarea rezultatelor cu minimum de investitie. Clientul poate capata atributia de canal de difuzare a mesajului brandului.

Calin Clej si-a incheiat prezentarea printr-o discutie despre marketingul on-line, pe care nu il considera neaparat “calea de urmat” pe timp de criza. “Netul nu e must-have-ul sezonului

They don`t cut on kids

Stefan Chiritescu de la Graffiti BBDO si-a organizat prezentarea comparand sistemul de retail cu cel individual si facand o paralela intre consumatorul din tarile dezvoltate si cel din Romania, in timpul situaiei actuale de criza. El a vorbit despre influenta tot mai mare a retailului si despre necesitatea brandurilor de a-si reorganiza discursul. Un bran de succes in aceasta perioada trebuie sa-si redefineasca consumatorul – afectat de aceeasi criza – si sa constientizeze ca “cel mai mare avantaj al unui brand este produsul pe care il are in spate”. Chiritescu a sugerat unirea zonei de “try” cu cea de “buy” – metoda pe care o folosesc intens firmele de automobie, prin sistemele de drivetest.

In cazul consumatorului, o astfel de perioada este mai usor de suportat, iar recuperarea post-criza este mai usoara pentru un cumparator dintr-o tara mai putin dezvoltata, care abia incepea sa simta gustul cumparaturilor intense, fata de un consumator dintr-o tara dezvoltata, obisnuit cu un standard de viata mult superior.

Stefan Chiritescu asigura ca brandurile nu vor disparea dar sustine ca, daca pana in momentul-criza brandul nu si-a construit relatia cu publicul, acum acest lucru ii este imposibil.

Ca domenii care au putin de suferit in perioada de recesiune, el indica zona de productie pentru copii si cea “de timp liber”. Oamenii fac rar concesii in ceea ce priveste brandurile cand vine vorba de copii lor si de propriul timp liber.

In materie de promovare, relevanta trebuie sa fie centrul oricarei comunicari, accentul nemaifiind pus pe originalitate.

Internetul – mediul cel ma popular pentru tineri

Mihai Dragan, manager MB Dragan, a vorbit, in incheierea seminarului, despre raspandirea, importanta si influenta internetului in randul tinerilor sub 30 de ani. El a incercat structurarea pe pasi a unei campanii on-line dar in contextul discursurilor anterioare, sublinierea importantei marketingului on-line nu a fost la fel de apreciata de publicul prezent.

Evenimentul organizat de IAA Young Professionals pe tema strategiei şi eficienţei în comunicare, ce a avut loc joi, 12 martie, la IAA House. IAA Young Professionals este un program al International Advertising Association ce reuneşte tineri profesionişti sub 26 de ani sau studenţi în ani terminali, atraşi de domeniul marketingului şi comunicării.

Anunțuri