Ziua numărul doi şi premianţii din publicitate

articol de Raluca Furtună, câștigătoarea concursului ASJC România

A doua zi a festivalului AdPrint a început cu prezentarea susţinută de Patrick Collister, cel care a încheiat seria de seminarii din prima zi. În aceeaşi manieră plină de umor şi energie pe care a folosit-o şi pentru a prezenta „The New Rules of Communication” în ziua anterioară, Patrick Collister a spus astăzi câteva lucruri despre „The Big Won”, un proiect pe care l-a început în 2003.

The Big Won este un clasament care conţine numele celor mai premiate agenţii de publicitate şi campanii din anul respectiv, dar şi al oamenilor importanţi din domeniu. Ideea principală a proiectului este evaluarea celor mai bune manifestări ale advertising-ului în funcţie de rezultatele obţinute la festivaluri, indiferent de media folosite în crearea lor.

Andrei Ionita

Patrick Collister | AdPrint 2009 | Foto: Andrei Ionita

Sfatul lui pentru organizatorii AdPrint legat de agenţiile din Germania a fost „don´t invite them next year”, asta pentru că această ţară se află în prezent pe primul loc în lume în ceea ce priveşte creativitatea în publicitate.

Cât despre România, topul în care apar primele cinci dintre cele mai premiate agenţii arată cam aşa: Locul întâi îl ocupă Saatchi&Saatchi, urmată de Publicis Romania, Leo Burnett, Propaganda şi McCann Eriskson.

Conform clasamentului, unele dintre campaniile de succes ale anului 2008 au fost „HBO- Voyeur”, „Halo 3 – Museum of Humanity” sau ” Cadbury´s – Gorilla”. Ingeniozitatea şi tehnicile folosite în realizarea lor au fost o parte dintre lucurile pe care le au în comun aproape toate campaniile premiate anul trecut.

Dacă vreţi să vedeţi ce se mai premiază prin lumea advertising-ului, puteţi să aruncaţi o privire pe site: http://www.thebigwon.com

Deocamdată Ruka atât vă transmite de la AdPrint. Mă pregătesc de afterparty. Şi iar am ajuns la aceeaşi întrebare: De ce lucrurile frumoase durează atât de puţin?

Anunțuri