Interactivitatea la AdPrint

Articol de Raluca Furtuna, castigatoarea invitatiei ASJC la AdPrint

“The place that interactive stole from print”, ultimul seminar din cadrul AdPrint 2009 a fost prezentat de Mauricio Alarcón, Executive Creative Director la S,C,F,P Barcelona.

Discuţia s-a bazat pe importanţa tot mai mare pe care o capătă media interactivă faţă de print şi schimbările pe care le produce acest fenomen în domeniu.

Una dintre ele ar fi apariţia a trei categorii de  advertising. Prima este cea a liderilor, reprezentată de ţările cu un grad înalt de dezvoltare. Acestea sunt cele care pun accent pe interactiv  în creaţia publicitară.

Clasa de mijloc a advertisingului este un mix format din ţări puternice precum Germania, Franţa sau Marea Britanie şi din ţări mai puţin dezvoltate faţă de primele, ca Argentina sau Brazilia. Caracteristicile principale ale statelor din această categorie sunt importanţa pe care o acordă campaniilor TV şi numeroasele premii pe care le câştigă la festivalurile de publicitate.

Cea de-a treia categorie include ţările mici sau cele mai puţin dezvoltate, care sunt şi cele mai interesate de print.

O altă consecinţă a fenomenului prezentat în seminar este necesitatea aspiranţilor la posturile de creativi de a avea un background interactiv şi transformarea portofoliului de printuri într-unul nesatisfăcător sau insuficient.

Mauricio Alarcón a câştigat primul premiu în publicitate datorită unui print şi nu a ezitat să spună publicului cât de mult apreciază acest suport.

Anunțuri