ANOSR a lansat campania pentru locuinte!

„Până în 2050 vom rămâne doar 16.000.000”
ANOSR lansează Campania naţională de conştientizare a lipsei locuinţelor pentru tineri

Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) a lansat naţionala de conştientizare a lipsei locuinţelor pentru tineri. Aceasta se desfăşoară simultan în 14 centre universitare, pe durata a 6 luni, fiind adresată instituţiilor naţionale abilitate (Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, Agenţia Naţională pentru Locuinţe etc), autorităţilor locale şi întregii societăţi civile.

Scopul campaniei este creşterea nivelului de conştientizare asupra problemei reale pe care o implica lipsa locuinţelor pentru tinerii. În acest sens vor fi derulate o serie de acţiuni cu anvergura naţională şi locală, după cum urmează:
1. Organizaţiile studenţeşti membre ANOSR din principalele centre universitare din ţară vor distribui studenţilor, timp de două săptămâni, afişele şi stickerele campaniei, invitându-i să le lipească în camerele lor sau pe uşile din cămin, în semn de susţinere a campaniei. Duritatea si originalitatea mesajului acestora considerăm că va genera un impact real asupra celor vizaţi.
2. ANOSR lansează blogul campaniei http://www.anosr.ro/locuintepentrutineri, activ pe toata durata celor şase luni, unde îi invită pe toţi cei care susţin acţiunea sau doresc să îşi exprime opinia cu privire la problema abordată, să intre şi să posteze comentarii.
3. ANOSR va transmite, începând cu luna iulie, scrisori oficiale autorităţilor competente pentru a le aduce la cunoştinţă problema lipsei de locuinţe pentru tineri şi pentru a le cere să găsească soluţii. Scrisorile vor fi însoţite de afişul campaniei.

ANOSR speră ca, prin intermediul vizualului şocant, să trezească interesul autorităţilor privind problema lipsei locuinţelor pentru tineri. Din punct de vedere demografic, ponderea tinerilor în populaţia României este într-o scădere continuă iar dacă în 1998, 139.000 de copii au avut părinţi cu vârsta cuprinsă între 20 şi 29 de ani, în 2005 acest număr a scăzut la 96.000. În acelaşi an, peste 75.000 de tinere au ales avortul, nedorind să păstreze sarcina. Situaţia denotă o constantă amânare a momentului în care cuplurile tinere decid că îşi pot întemeia o familie.

Cauza amânării deciziei de a întemeia o familie nu este masificarea învăţământului superior şi, implicit, accentul tot mai mare pe care îl pun tinerii pe o carieră şi pe o educaţie completă. Cauzele reale ţin în primul rând de salariile mici de „debutant”, de nesiguranţa locurilor de muncă (care transformă creditele ipotecare, de exemplu, într-un pariu cu viaţa) şi, mai ales, costurile uriaşe ale unei noi locuinţe.

În condiţiile în care piaţa imobiliară cunoaşte un boom în România, tinerii nu au puterea financiară de a-şi achiziţiona singuri locuinţe, construcţia acestora efectuându-se preponderent din fonduri private. Din totalul de 10901 locuinţe construite în primul trimestru al anului 2008 în întreaga ţară, doar 580 au fost din fonduri publice, reprezentând în total doar 5,3% din totalul locuinţelor construite. În plus, sistemul bazat pe credite ipotecare lansat de ANL este accesibil doar tinerilor care au un minim de siguranţă cu privire la ziua de mâine.

Anunțuri

One Comment on “ANOSR a lansat campania pentru locuinte!”

  1. Ion spune:

    Afisul mi se pare un pic prea mult…